Borcunu öde

Ocak 24, 2012 0 Comments A+ a-

Padişahın biri:
- "Bana yalan söyleyebilene bir küp dolusu altın vereceğim!" demiş.
Yalancılar, hemen saraya koşuşturup başlamışlar yalana;
1.Yalancı:
- "Bir kuş, aslanı kapıp yuvasına götürdü."
Padişah:
- "Bunun neresi yalan?"
- "Kuş kartaldır, arslan da kuzu kadar minik bir yavru. Kaptı mı götürür tabii."
2.Yalancı:
- "Komşu ülkede bir eşeği kral yaptılar."
Padişah:
- "Ülkenin kralı, pencereden bakınırken tacını düşürmüş. Taç da pencerenin altındaki eşeğin başına geçmiş. Taç kimin kafasındaysa, kral odur tabii."
3.Yalancı:
- "Padişahım, ben gökyüzüne bir ok attım. Altı ay sonra geri döndü."
Padişah:
- "Senin ok bir ağacın üstüne düşmüştür. Ağaç, sonbaharda yapraklarını dökünce, takılacak yer bulamayıp yere inmiştir."
Böylece padişah, her yalana gerçek bir bahane bulmuş ve kimse padişaha bu yalandır dedirtememiş.
4.Yalancı:
Ama bir gün bir Karadenizli gelmiş;
- "Padişahım, sen benim babamdan borç olarak bir küp dolusu altın almıştın. Şimdi geri almaya geldim. Yalandır dersen ödülümü ver.
Yalan değil dersen borcunu öde."